• پنج شنبه 13 اردیبهشت 1403
  • الْخَمِيس 23 شوال 1445
  • 2024 May 02
سه شنبه 12 شهریور 1398
کد مطلب : 76460
+
-

میزبانی شیراز از  نخستین جشنواره ملی «آی‌مت»

خبرخوان
میزبانی شیراز از  نخستین جشنواره ملی «آی‌مت»

۱۷۵۰ کودک و خانواده‌هایشان از ۳۱ استان کشور در نخستین جشنواره ملی شادی و نشاط کشوری «آی‌مت» در نمایشگاه بین‌المللی فارس گرد هم آمدند. 

این جشنواره بر اساس متد ‌آی‌مت بر پایه ریاضیات برای کودکان و به‌ منظور تقویت و ارتقای مهارت‌های پایه است؛ مهارت‌هایی همچون مشاهده، تفکر خلاق، قدرت استدلال و کشف خلاقیت بر پایه بازی و سرگرمی.

 به گزارش ایرنا، مدیرعامل موسسه عصر طلایی رشد کودک در حاشیه این جشنواره در جمع خبرنگاران عنوان کرد: این مراسم برای اولین بار به میزبانی شهر شیراز و با حضور شرکت‌کنندگانی از استان‌های مختلف برگزار شده است و با هدف فراهم‌ آوردن محیطی مفرح و آموزنده در چارچوب ‌رقابتی سالم اجرا شده است.

«مسعود زاده‌باقری» درباره ‌آی‌مت توضیح داد: ایجاد محیطی برای شادی و نشاط کودک یکی از مسائل اساسی در جامعه امروز است و با آمیخته شدن با اهدافی همچون تلاش برای آموزش مهارت‌های زندگی به تکمیل ساختار مغز کودک می‌انجامد. 

وی افزود: وقتی فردی مغز تکامل‌یافته‌ای داشته باشد، انسانی موفق و توانمند در جامعه خواهد بود. از همین رو، در صورتی که والدین آگاهی‌هایشان را فراموش کنند و با ناآگاهی‌های کودکانشان همراه شوند، می‌توانیم فرزندانی خلاق و توانمند برای آینده آماده کنیم.

مدیرعامل موسسه عصر طلایی رشد کودک اضافه کرد: سیستم خلاقیت‌یابی و مهارت‌افزایی بر مبنای ریاضیات برای کودکان ۳ تا ۷ سال مهارت‌های شناختی رشد کودک را افزایش می‌دهد و آنان را برای ورود به دوران رسمی آموزش آماده می‌کند. رقابت‌های جهانی ‌آی‌مت نیز برای نخستین بار در ۲۶ و ۲۷ دی‌ماه سال جاری با محوریت‌های جشنواره ملی در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

این خبر را به اشتراک بگذارید